منتدى الصف السابع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

يوميات شاب عنده تليفون

2 مشترك

يوميات شاب عنده تليفون Empty يوميات شاب عنده تليفون

مُساهمة من طرف y12 الأربعاء ديسمبر 03, 2008 7:05 pm

انا بقالي 3 سنين جايب تليفون ... يعني بقالي 3 سنين جايب خط ... وكمان بقالي 3 سنين بنزل فى نغمــات .... نزلت كل نغمات الدنيـا لتليفوني
هذا على اساس أنه لما يرن النغمـه هاي تشتغل ...

و من هنا ظهرت المشكله .... إنه يرن .... التلفون مابيرنش بالمره ...انا قلت يمكن العيب من التليفون .... غيرت التليفون ..طيب من الخط....غيرت الخط طيب ممكن من النغمــه .... غيرت النغمــه

عملت كل المحاولات عشان أسمع نغمـة تلفوني بترن من غير ما اشغلهــا انا ... بس مفيــش فايده.. كل محاولاتي كانت نتيجتها الفشــل..

و في اليوم الموعود (إللي كنت مستنيه من زمان) .... قمت من النــوم ... بطلع في التلفون لقيــت رسالة ....

مش معقول....انا اجالي رسالة ... لأ لا يمكـن ....

فكرت افتحها على طول ولا أروح ازبط حالي الأول عشان أبقى مستعد ... دخلت حلقت وجهي و اخدت ازبط حالي و عملت شعرى سبايكي و حطيت بارفان و لبست احلى طقم عندى و لسه همسك التلفون فى ايدى و..... وكانت الصدمه ....

أخــوي دخل علي و قال لي : تليفوني خرب وانا حطيت خط تليفوني في تليفونك مؤقتــا ......

تحطمــت كل احلامي ... نعم تحطمــت كل امالي التي كنت اعقدها في رؤية هذه الرسالة.....

وبعد شهرين من تاريخ الرسالة كنت ماشي في الشـارع رايح على المدرسة ... وفجأه
حسيــت بهزه في جيبي ( بحبك انا كتيير يا حبيبي ضلك طل عليه ) ..... و سمعــت نغمــة تليفوني اه نغمة تليفوني ....

انا طبعا مصدقتــش انو هاد تليفوني .... بس مكنش في حدا يرد جنبي على تليفوني ..... يا نهاري ابيض .... هذا تليفوني الي بيرن و كمان هاي رنتي الي بترن

كان وقت جميل وانا اول مره أسمع نغمتي من غير ما اشغلها ... يا
حلاوتــك يا نغمتــي ..... وقمــت مدخل ايدي في جيبـي و مطلــع التليفون.. و فتــحت المكالمه .....واقول الووو
لقيــت واحد بيقولي : شو يا روحي انتــي وين انا مستنيـكــي قدام السينما صرلي ساعه .....

اندهشت

ساعتها تـــأكدت ان النمــره غلط ... بس انا ما محكيتش عشــان ميعرفش إن النمره غلط و يحرمنــي من أجمل لحظـــات حياتي ... بس هو قفل ..... قفل لما انا مردتش عليـه .....

و بعد الحدث هاد رجعت البيــت و ما روحتش على المدرسة و إنصدمت بصراحــه .. و اجــالي إكتــئاب...

الإكتــئاب زاد.. زاد زاد جــدا لحــد ما بقيــت أقعــد في الأوضة لوحدي و بطلع عالحيط وفي إيدي التليفون و ما بحكيــش مع حدا ...كانوا بيحاولوا يكلمــوني بس ما كنتش ارد عليــهم ..... يجيبولي أكل ماكلــش ....

حاولوا كتير معاي عشــان يخرجونــي من حالة الإكتــئاب إللي انا فيهــا
لحد ما بابا وصل وكلمنــي وقلي: التليفون مش كل اشي يا بنــي ... على أيــامنا ما كنش فيه تليفونات ولا كلام من هيك ..وكنا عايشيــن يا حبيبي ...

و قعد ناس كتير و دكاتره كتــير ييجوا يكلمـوني ... بس ما كنش فيه فايده ....

فقدوا الأمل في علاجـــي ..و بقيت انا مجنــون العيله .... كانوا مسمينــي مجنون التليفون ....

بعد فتره بدأت أتحســن و اقتنع بكلامهم و جيت في يوم وقمــت و نسيت حكاية التليفون هاي بالمره .... وانا قاعد ســاعتها لما فتحــت التلفزيـون لقيــت إعلان لتليفون... حاولت ابدل المحطه عشان ما افكرش.. لقيــت إعلان كمان لتليفونات....

حاولت أغير المحطه عشان ما افكرش في التليفون ....لقيـــت إعلان نغمات فيديو تون...

الإعلان هذا أثر فيــه كتير...هو انا حتــى منزل نغمــه عاديه عشان يجبلي فيديو توووون .... الإكتئــاب رجعلي ثاني ..... و قمــت قايم وجايب ورقه وقلم وكتبت :بابا ماما سامحـوني أنا كنت بدي أنسى بس انا قررت خلص انى انتحــر

و جيـــت ارمي نفسي من البلكونــه .... بس سمعت تليفوني بيرن ....اممممم هاي نغمــة الرسائل أنا عارفها تين تين تين ..... فرحت كتير .....فتحت الرساله لقيت رساله .....

"عزيزي العميل ممكن تشترك في خدمة الإنتــظار عشان إللي بيتــصلوا بيـــك وانت مشغـــول............."
صار يحكي مع حالو ( هو في حدا بتصلي عشان اكون مشفول افففففففففففففففففففففففففففففف )

لأ لأ ...... انتــوا هيك بدكم تموتوني

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآة بووووووووووووووم
y12
y12
عضو خيالي !!!

يوميات شاب عنده تليفون Empty رد: يوميات شاب عنده تليفون

مُساهمة من طرف mona.sh الأربعاء ديسمبر 03, 2008 7:39 pm

هههههههههههههههههه

شكرا
mona.sh
mona.sh
عضو خيالي !!!